Статьи

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Рекрутери з 10-річним досвідом роботи пам'ятають ті прекрасні часи, коли публікація короткої вакансії викликала відгук у 50 релевантних резюме: «Потрібен менеджер з продажів, 23-35, ч, без ш/з, з л/а і в/о. Оплата за домовленістю». З надісланих резюме залишалося вибрати найцікавіших кандидатів, призначити інтерв'ю і через кілька тижнів закрити вакансію.

Враховуючи зміни ринку праці та конкуренцію компаній за таланти, текст вакансії стає першим кроком для того, щоб привернути увагу саме тих – правильних пошукачів.

Давайте розберемо, які блоки містить цікава вакансія і які аспекти необхідно врахувати, щоб отримати хороший відгук?

«Скелет» вакансії

● Назва вакансії

● Інформація про компанію

● Причина появи

● Завдання

● Вимоги

● Умови роботи

● Заклик до дії

● Візуальна складова

Абсолютно всі блоки вакансії повинні працювати на одну мету: привернути увагу вашої цільової аудиторії.

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Помилка — назвати вакансію так, як вона записана у вашому штатному розписі. Замість цього краше опублікувати звичну для ринку назву.

Невелика ІТ-компанія шукала для себе HR-директора. Отримали велику кількість відгуків, але потрібного кандидата все не могли знайти. Один з кандидатів після інтерв'ю порекомендував: «З урахуванням того, що ви мені щойно розповіли, вам потрібен рекрутер, для HRD явно не вистачає завдань і зарплати». Після перейменування потік резюме зменшився, але стали відгукуватися потрібні люди.

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Можливі помилка:

● Дублювати офіційний прес-реліз для клієнтів з сайту

● Взагалі не писати нічого — хай ідуть і дивляться на сайт

● Використовувати загальні фрази, не підтверджені фактами

Хороший опис змушує потенційного кандидата подумати: «Тут так здорово і цікаво. А що там, до речі, із завданнями і умовами?». А ще вашу вакансію можуть переслати, якщо вона складена з любов'ю до пошукачів. Тільки для цього ваше потенційне джерело рекомендацій має зрозуміти те, як описана позиція.

Факти насамперед: для того щоб інформація про компанію викликала позитивний відгук, зберіть факти і приклади.

Може бути так:

● Ми — піонери ринку, вивели продукт А і В у такому-то році, переможці таких-то конкурсів

● Нас уже більше 500 осіб

● Минулого року ми зайняли таку-то сходинку у рейтингу

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Інформація про те, чому з'явилася вакансія, — відмінна відправна точка для розповіді.

Помилка — взагалі нічого не писати. І приховувати причину звільнення працівника до останнього.

Гарна ідея — максимально чесно розповісти, чому ви почали пошук.

Наприклад:

● Наша команда маркетингу розширюється, і нам потрібен ще один трафік-менеджер

● Дуже довго функцією тестування у нас займалися розробники, але цей день настав. Ми відкриваємо Відділ QA

● Наш прекрасний фінансовий директор вирішив зайнятися своєю справою. Ми раді, що надихаємо наших співробітників на подальший розвиток. Тому оголошуємо вакансію CFO відкритою!

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Один із перших поривів зайнятого рекрутера — зробити копіпаст з заявки на вакансію і розмістити так. І якщо замовник не страждає на перфекціонізм (а з урахуванням великої кількості завдань це навряд чи так), виходить список з трьох пунктів. А на випробувальному терміні це перетворюється у фразу: «А ми це з вами не обговорювали».

Помилка — копіпаст з заявки на підбір чи минулої вакансії.

Хороша ідея: крім завдань, вкажіть цілі і KPI.

Наприклад:

● В рамках кожного відділу зібрати операційний дашборд в Excel і налаштувати процес ухвалення рішень на його базі

● Аналіз ефективності і проектування лендинг-сторінки, збільшення конверсії з ... до ...

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

У цьому розділі є спокуса піти в одну з крайнощів: або вказати всього 2-3 критерії, один з яких — освіта, а другий — набір особистісних якостей, або захопитися й описати «ідеального кандидата» і 100 пунктів, потрапляння в які гарантує успіх у даній позиції.

Хороше рішення — список мінімальних і достатніх вимог до ролі. І переконання замовника (або самого себе) у тому, що немає необхідності в червоному дипломі, рівні IQ вище 150 балів і вільній англійській для співробітника, який буде зайнятий заповненням клієнтських даних у CRM системі на неповний робочий день.

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Один із найбільш ласих і значущих частин опису вакансії. І нехай ви не працюєте в славетному Google, у кожній компанії можна знайти чинники, які кандидат оцінить як привабливі й цінні саме для себе. А якщо таких немає, запитайте себе — чому ви все ще тут працюєте?

Помилка — знеособлений набір фраз про тип зайнятості, зарплату за домовленістю і хороший колектив.

Хороша ідея: пророблений список умов і цінностей, які важливі для тих, хто вже працює у вас.

Приклади:

● Навчання: раз на рік ви самі вибираєте курси в межах певної суми (означте її), які ми оплатимо

● Дистанційна робота: нам не важливо, де ви працюєте, якщо завдання робляться у термін і ви на зв'язку під час командної роботи (з 10 по 19)

● Ми хочемо, щоб ви добре відпочивали, тому в п'ятницю працюємо до 17.00 і ніколи не беремо роботу додому

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

Здавалося б, людина читає вакансію, логічно тут же відправити резюме. Але щоб ваша пропозиція не залишилася у десятках відкритих вкладок браузера, нагадайте про те, що чекаєте лист від кандидата.

«Чекаємо ваше резюме!»

«Відповісти на вакансію можна тут»

«Одягни» вакансію так, щоб вона сподобалася пошукачу

У вас є бренд-бук, ви користуєтеся різними каналами інформування ваших кандидатів про вакансію. Пам’ятайте, що зображення є важливою частиною подачі інформації. Відповідно, приділіть увагу візуальному оформленню вакансії у корпоративному стилі, але у форматі, який комфортний для сприйняття вашій цільовій аудиторії.

Вакансии дня

Комментарии